Поради батькам п’ятикласників
Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей
висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної
діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі
вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку, до ступеня сформованості у
дітей певних навчальних знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог
і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як
адаптація.
Якщо вас щось турбує в поведінці вашої дитини, або щось
змінилося в поведінці, зверніться до
класного керівника і обговоріть це з ним і, при потребі, зі шкільним психологом.
Напевно, найголовніше в житті
учня - це звикання до самостійності. Привчайте
дитину до самостійності
поступово. Дитина сама повинна складати
портфель, при потребі самостійно дізнаватися те, що потрібно в однокласників (домашнє завдання та ін.). Не потрібно відразу послаблювати
контроль за навчанням дитини. Це може
привести до того, що дитина не буде виконувати завдань.
Цікавтеся шкільними справами своєї
дитини, при потребі обговорюйте складні ситуації чи конфліктні ситуації з нею.
Порадьте дитині при потребі
звертатися до класного керівника, або до психолога.
Старайтеся не обмежуватися
стандартним запитанням: «Як твої справи в школі?».
Не карайте дитину за негативну оцінку,
а краще поможіть їй ту оцінку виправити (виправити, вивчивши краще той предмет,
з якого, на вашу думку, гірша оцінка, ніж та, на яку могла б ваша дитина здати).
Напевно, найголовніше, що батькам
потрібно запам’ятати, що негативних (поганих) оцінок в школі не існує.
Не висловлюйтесь негативно про школу, вчителів у
присутності дитини, навіть, якщо вам здається, що для цього є підстави.
Створюйте у дитини позитивне ставлення до школи. Спробуйте розібратися у
проблемній ситуації, що виникла. Краще, щоб вчитель був вашим спільником.
Використано матеріали з таких сайтів:
http://school109.edu.kh.ua/storinka_psihologa/rekomendacii_psihologa_batjkam_pyatiklasnikiv/
Рекомендації батькам першокласників
Найкращим для збереження
психічного здоров’я під час адаптації до школи є лагідне і позитивне ставлення
батьків до дітей, а також розуміння їх внутрішнього світу, проблем і
переживань. Напевно, ми всі розуміємо, що немає якогось готового рецепту, також
моделей виховання. Ось деякі
рекомендації для полегшення адаптаційного процесу дитини до школи:
Повірте в унікальність та
неповторність Вашої дитини, в те, що вона дитина неповторна, не схожа на жодну сусідську дитину і не є
точною копією Вас самих.
Дозвольте дитині бути самою
собою, з своїми недоліками, слабкостями та достоїнствами.
Підбадьорюйте, демонструючи
впевненість в успіху дитини і його можливості.
Специфіка уваги дитини в тому, що
дитина може концентрувати свою увагу не більше ніж на 10-15 хв.
В дитини переважає мимовільне
запам’ятовування (запам'ятовується те, що цікаве, яскраве, а не те, що
необхідно запам'ятати).
Елементи логічного мислення розвиваються
на підставі наочно-образного (тобто дитина мусить побачити очима, а на слух їй
тяжче зрозуміти) .
Не соромтеся демонструвати дитині
свою любов, дайте їй зрозуміти, що будете її любити за будь-яких обставин.
Не бійтесь "залюбити"
свою дитину, беріть її на коліна, дивіться
їй в очі, обіймайте та цілуйте, коли вона того бажає.
Задля виховного впливу
використовуйте частіше ласку та заохочення, ніж покарання та осудження.
Пильнуйте, щоб Ваша любов не
перетворилась на вседозволеність та бездоглядність. Установіть чіткі межі та
заборони (бажано, щоб їх було небагато – лише основні) і дозвольте дитині
вільно діяти в цих межах. Суворо дотримуйтесь установлених заборон і дозволів.
Не поспішайте звертатись до покарань. Намагайтеся впливати на дитину проханнями – це найбільш ефективний спосіб.
www.ippo.if.ua>predmety>pochatkove>media>files>батькам
3. www.ippo.if.ua/predmety/pochatkove/media/files/%20%D0%B1%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%BC.doc
Батькам
Адаптація дитини до школи
У недалекому минулому ваш малюк вчився робити перші кроки, задавав вам постійні "чому" і міг цілими годинами безперервно слухати, як ви йому читаєте улюблені казки. Ви раділи тому, як ваша дитина миттєво осягає все нове, знайомлячись з навколишнім світом. Але ось відбулося, і перше вересня постукало у ваш дім, нагадавши про те, що вашому малюкові пора поповнювати почесні ряди першокласників.- показувати першокласнику, що вони впевнені в його потенціалі і можливостях. Тут головне, щоб дитина усвідомлювала той факт, що в будь-яку важку хвилину ви її підтримаєте. Для малюка, у якого відбулися зміни в житті (він став школярем) це дуже важливо. Але не забувайте, що дитина повинна також розраховувати і на свої можливості та сили;
- бути завжди терплячими, наполегливими і в той же час добрими до вашого малюка. Завдяки саме вашому ставленню до першокласника, його адаптація в школі пройде набагато швидше. Адже тільки батьки здатні допомогти своєму чаду пережити будь-які зміни і труднощі в його житті.
Перебування в шкільному колективі

Режим дня в кожному класі обговорюється по-своєму. В одному класі першокласники показують пантоміму, в іншому — малюють, а в третьому — підбирають картинки, які ілюструють необхідні дії. Кожна група обговорює також свій план шкільного дня і обгрунтовує його. Потім першокласники обговорюють, що ж, на їх погляд, найважливіше для справжнього школяра і що відрізняє школяра від дошкільника. В результаті роботи на цьому етапі діти осмислюють досвід учбової співпраці, тобто розбираються, що їм заважає, а що — допомагає стати справжніми школярами.
Короткі
поради фахівців:
— оцінюйте вчинок, а не саму дитину. Сутність людини і її окремі вчинки не одне і те саме;
— надайте дитині самостійність, а не контролюйте кожен її крок;
— не пропустіть моменту, коли досягнуто перших успіхів;
— не підказуйте дитині готового рішення, а показуйте можливі шляхи.
- Не відступайте перед труднощами, вони повинні бути!
- Останнім словом вашої розмови з дітьми нехай буде заохочення. Завжди - пробачення, ніколи - відштовхування.
- Ніколи не вимагай до себе довіри. Покірно працюй, щоб її удостоїтись.
- Найважливіше, чому варто вчити дітей - це вдячність. Без неї немає ні любові, ні справедливості. Лише холод.
- Не можна примусити вчити напам'ять незрозумілі речі, від цього тупіє розум.
- Постійна критика відбирає відвагу. Будь ласка, вчімося бачити в людях найкраще. А якщо в них є і найгірше, говорити їм - все одно - тільки найкраще.
Немає коментарів:
Дописати коментар