Автор: Оксана Пасічник,
вчителька інформатики, ліцей "Сихівський". Репост з сайту Освіта.ua
Здається, потрошку починає кристалізуватись розуміння, що проблема
дистанційного навчання - далеко не в технологіях (хоча без них - нікуди і ніяк,
звісно).
Отож, як на мене, то основна проблема - у недостатньому розумінні того, що
навчити неможливо, можливо лише навчитиСЯ. І в тому, що прочитати наданий текст
чи прослухати наданий відео-урок - це дуже мало для того, щоб зрозуміти його
зміст, і мізерно для того, щоб опанувати подану там інформацію (тобто
навчитися).
Думаю, що інформація про те, ЯК ВЧИТИСЯ, стає
все актуальнішою. Тому, 6 стратегій ефективного навчання:
1) Розподіл у часі - варто розподіляти навчальну діяльність відносно
рівномірно: не 1 день перед заліком намагатись опрацювати всі теми, а
поступово, щотижня/щодня по невеликій порції. При цьому слід постійно
повторювати/актуалізувати попередній матеріал після перерв. Причому пригадувати
матеріал різної давності, закріплюючи його таким чином. Дуже важливо не просто
перечитувати/переглядати повторно, а пригадувати (хоча про це - далі більше).
Вам буде здаватись, що так складніше, ніж сісти і за 1 раз все вивчити. Це
справді складніше, але лише так ви вивчите. За 1 раз - це відома стратегія
«завчив-здав-забув», і саме так вона працює, у результаті – «забув». Якщо це не
є метою - то доведеться вчитиСЯ з розподілом у часі. Тому розпорядок дня, і
довше стратегічне планування відповідно до поставлених цілей - дуже важливі.
2) Пригадування - потрібно не перечитувати/переглядати матеріал повторно, а
намагатись пригадати. А тоді звірити - чи правильно виходить. Як звірити? Можна
проходити тести (classtime і learningapps в поміч). Щоб перевіряти себе, можна
створювати флеш-картки (спробуйте quizlet і studystack). Коли переконались, що
вже вивчили - відкладайте картку в іншу купочку і зосереджуйтесь на тих, що
залишились. Для експерименту можете спробувати фіксувати, скільки карток
вивчили з 1 разу, 2, 3, 4 - і повірте, цих разів буде менше, ніж ви собі
думаєте на початку.
3) Заглиблення - читаючи/дивлячись відео, постійно аналізуйте, як це
пов'язано з тим, що ви вже знаєте. Якщо не знаєте - читаєте попередній
параграф, словник, питаєте гугл, вікіпедію. Рухатись далі не варто, поки не розумієте
змісту поточного матеріалу. Шукайте спільне та відмінне, обговорюйте з іншими,
знаходьте аналогії, пояснюйте вивчене кому-небудь (можна навіть іграшковій
качечці). Ваша мета: пояснити матеріал без нотаток і підказок.
4) Переплетення - не «зависайте» над одним предметом/завданням/темою надто
довго. Варто перемикатись між діяльностями, і взагалі - способами мислення.
Тільки не надто часто - метод «помідора» тут в поміч. Пробуйте чергувати
зосередженість та розсіяну увагу, вивчення різних предметів та різних видів
завдань: точні задачі та творчі проекти.
5) Конкретні приклади - не просто читайте/слухайте, а шукайте приклади.
Якщо в підручнику/уроці вже є приклади/ілюстрації, то шукайте власні.
Прикладами можна ділитись. Наприклад, на дошці padlet. Шукайте, «чим то
знадобиться в житті». А вчителі - показуйте ці зв'язки і збагачуйте скарбничку
прикладів застосування, зокрема для тих, хто сам ще цього побачити не може.
6) Подвійне кодування - отриману інформацію потрібно зафіксувати в іншій
формі, ніж отримали. Тобто почули/прочитали: зробіть конспект (це окреме вміння
- не переписати!), таблицю, схему, інфографіку (canva та інші). Тренуйтесь і
робити зворотнє - будувати зв'язну розповідь за цими графічними образами.
Ось це все і називається ВЧИТИСЬ! Насправді, неважливо: дистанційно чи ні.
Немає коментарів:
Дописати коментар