Метод проектів – це
сучасна технологія навчання, завдяки якій учні вчаться застосовувати теоретичні знання на практиці, набувають
основних життєвих компетентностей і, що важливо, вчаться знаходити нові знання.
Метод проектів набув поширення і
великої популярності завдяки раціональному поєднанню теоретичних знань і
можливостей їх практичного застосування для розв’язування конкретних проблем
дійсності у спільній діяльності учнів. «Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо мені
це потрібно, де і як я можу ці знання застосувати» - ось основна теза сучасного
розуміння методу проектів, який дозволяє знайти розумний баланс між
академічними знаннями і прагматичними
вміннями.
В основі методу проектів лежить
розвиток в учнів пізнавальних навичок, уміння самостійно конструювати свої
знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного
мислення, формування навичок мислення високого рівня. Метод проектів завжди
орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, -
яку вони здійснюють упродовж певного часу. Він передбачає вирішення деякої
проблеми; у ньому передбачається, з одного боку, необхідність використання
різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого – інтегрування знань, умінь
з різних галузей науки і мистецтва.
Протягом
трьох тижнів учні 5, 6, 9 класів під керівництвом вчителя інформатики Носовської О. В. виконували індивідуальні (9 клас) та групові
проекти (5, 6 класи). Теми проектів були різні: «Моє персональне навчальне
середовище» (9 кл, інформатика), «Запрошуємо до Щирця» (9 клас, інформатика,
іноземна мова), «Я – Робінзон» (інформатика, географія, українська література),
«Професія» дощового черв’яка» (природознавство, інформатика), «Чи виживе
горобець в тропічному лісі?» (природознавство, інформатика), «Безпечний
Інтернет» (інформатика), «Професія горобця» (природознавство, інформатика) (5,
6 класи), «Дослідники циклів» (5 клас, інформатика).
Діти
з величезним ентузіазмом включилися в роботу, постійно генерували нові ідеї,
обирали свої власні шляхи розв’язування задачі проекту, а також способи
представлення кінцевого результату своєї роботи.
По
завершенню виконання відбувся захист проектів. Спікери команд презентували
звіти про виконану роботу у вигляді комп’ютерних презентацій, «білі» і «сірі»
опоненти давали свої оцінки та рекомендації щодо проектів.
Всім
учням сподобався такий вид діяльності. Діти
почали пропонувати свої теми для майбутніх проектів. Отже, далі буде!
Немає коментарів:
Дописати коментар